det är 2007 och det är vinter(snart)

Det finns människor som fortfarande tror att det är varmt ute. Jag är en av dom.
Jag är endå ingen sommartjej, jag trivs i princip lika mycket på hösten.. nästan mer eftersom det då är okej att klä sig varmt och sminka sig varenda dag. Smink på sommaren är en dödssynd..
Hur som helst vill jag gärna fortfarande tro att nätterna är ljumma och det fortfarande är helt okej att mysa långt in mot småtimmarna utomhus och dricka vin och röka, att det är frost på nätterna har inte grusat sönder mina drömmar än och det spelar ingen roll att jag hackar tänder och drämmer på med vinterjackan, i min hjärna kan man fortfarande ha en picknick.

Men idag hände det slutgiltiga som fick mig att sluta tro, jag och mamma ställde in alla utemöbler in i garaget.
Mitt hjärta var tungt när jag insåg att jag ska få vänta en massa månader på att få sitta där igen. Just nu har jag väll mest nyår och längta till. Fast värsta var det kanske för Flickan-hugo som är en flitig avvändare av våra trädgårdsmöblare, hon protesterade vilt genom att klättra upp i ett träd och skrika.


I mitt händer det bah så frukansvärt mycket värt att skriva om!


ps. FH klarade sig bra!

Kommentarer
Postat av: Anonym

oh jo, svårt att acceptera att vintern är här, men istället för mysiga kvällar ute med kompisar får man väl sitta inne och titta på en film medans snön vräker ut nedanför, det kan också vara himlans mys, tkr jag .. ;D


Skriv något snällt här..

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Email/Msn:

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback