B is for brutus

Har inte ni tänkt på hur alla bra filmer hade sin glans period 1997?
ALLA mina favoritfilmer är gjorda då i princip.. det är rätt ologisk med tanke på att jag var en liten plutt 1997, gick ju bara i 1an.. här är iaf en liten lista på dom bästa;

Tic Tac, Ett människoliv mäts i år, men styrs av ögonblick säger jag bara. En kalasbra film med zoetnozen Oliver Loftéen med.. han är ju en liten sweetiepie(Förutom att han är lite psyko i filmen då..)

Herkules, så jävla skön film! Fast inte med svensk text såklart..

Nattbuss 807, kan vara en av dom bästa svenska filmerna som någonsin gjorts.

Sanning Eller konsekves. Hihi, erkänn att ni alla lider av nostalgi? Jag älskar att filmen har en sån stark koppling till södermalm för söder är så jävla bra(östermalm är passé). Dessutom är Sabina bäst för hon är en aggresiv italienare <333333.

SPICE WORLD, kommentarer är överflödiga.. l000l.

Titanic, inte jättebra enligt min mening.. har antagligen tittat sönder den men den är ju i princip världskänd så den får stå me på listan endå.. Spice World fick ju faktiskt vara med!

9 Millimeter, Paolo Roberto är ju så bra! Dessuomt ser han ut som en hund, hihi..


Bubblare(dvs bra filmer som inte är gjorda 1997..)
The nightmare before christmas (1993)
Coprse bride (2005)
Tomten är far till alla barnen (2001)
Livet är en Schlager (2000)
Boys Dont cry (1999)
Jawbreaker (1999)
Tsatsiki, Morsan & Polisen (1999)
Girl, interrupted (1999)
Tillsammans (2000)
Grinchen (2000)
Pelle Svanslös och den stora skattjakten (2000)
Fucking Åmål (1998)
Sunes Sommar (1993)
Mupparnas Julsaga (1992)

På min filmer jag måste se/se om inom snar framtid,
James och jättepersikan <33333333! (1996)
Alla Astrid Lindgren

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha, sanning & konsekvens, fett med nostalgi :D interrupted stavas det btw :p

Postat av: Anonym

Duktig flicka ;)

2007-10-10 @ 18:04:48
URL: http://zeth.blogg.se
Postat av: Anonym

SHIT VAD BRA FILMER!! AAAHHHH, men du glömde Sökarna. Den är skiten

2007-10-11 @ 23:37:29
URL: http://colaburk.blogg.se

Skriv något snällt här..

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Email/Msn:

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback