Linnéskolan

okej, Linnéskolan har målat om hela skolan i en mensröd färg, ställt ut lite tulpaner i matsalen och grejjat in små osynliga(!?) kameror i väggen så ingen ska kunna skriva nått på väggen, hela kalaset gick på 300 000 kronor. okej. Alltså jag hade kunnat överlevt linné med den betongfärgade väggarna innan och snuspillrona på väggen om bara linné hade prioriterat sina pengar på bättre grejjer som te.x MAT, skolböcker som stämmer eller åtminstonde en jävla rökruta så alla slipper bli påkörda. Dessutom fick inte eleverna välja ett piss. bara lärarna, men hallå de vår arbetsplats med eller? 

Linnéskolan i dagens läge:

Matsalen: i våran matsal hänger det massa badbollar som ser ut som jordglobar hängandes i taket. skitfult, borde tas bort illa kvickt, även alla fula nalle puuh tavlor och byta ut våran tråkiga mjölkmaskin, sen inte blanda mentalsjukhus/horrorofdracula gardiner med lila tulpaner, yak..annars  däremot diggar jag alla djurbilder, specielt med lemurerna där det står "enda sättet att få en vän, är att vara en" alltså jag smälter, jag hjärta lemurer, absolut säkraste sättet att vinna min vänskap är att ge mig en sån planch haha..
Klassrummen: I Magdemburgsalarna ( D-huset) dvs våra engelska och språksalar hänger det bara tyska affischer. det påminner mig 1940 talest nazister, kartorna är också ifrån det talet skulle man kunna tro. men det fina med Dsalarna är att vi åtminstonde har lite okej gardiner, en liten gråglåmigpersisko färg är det på dom. Väggarna är pyntade till max, inte bara med tyska sakerna utan även snus och andra hälsningar. En rolig grej att göra när man har tråkigt på en engelska lektion är att skrapa lite på väggarna då ramlar nämligen flera decimeter av väggen(?) av.. sen ere bara gips kvar. Touché.
Datasalarna: I en dataskola som linné borde det var krav på att ha datorer som heter duga. det har vi inte. faktume att datorer funkar ibland om man har tur, systrar i handels sitter ofta syssellösa eftersom det inte går att göra. Nice för mig eftersom det betyder mindre turism för mig men när man JUST skrivit klart värsta arbetet hänger datajävlen upp sig å allt försvinner. sen kan man inte spara nått på vanliga dokument och det är verkligen sämst. Vår nyaste data är ifrån 1997. Dvs våran datasal förtjänar inte att kalla sig för datasal.
Cafeterian: Jag tror att linné är den enda skolan i hela Uppsala som inte har några tidningar, Ibland har någon bilaga från UNT klarat sig men det är sällan, Om läget är så att våran enda UNT är försvunnen får vi helt enkelt läsa HIV-aktuellt eller Kilroy eller nån annan superskoj tidning som linnéskolan erbjuder och var tredje månad kommer några stackars ungdomar med tidningen word, att sex säljer vet alla men word överdrivet. dirrrrrty!. Annars finns det inte så mkt annat att klaga på där. själva kiosken är okej, grönisarna är en gudagåva och det går att sitta vid borden utan att bli äcklad. Sen har vi hörnan där alla coola grabbar från förorten softar,skriker och dansar nationaldanser, underhållande javisst..
Fjärde/femte våningen: på fjärdevåningen sitter the nerds och spelar kort, ingen vet varför dom inte vistas nere bland dom andra barnen men i guess dom bara vill vara ifred och spela kort helt enkelt. ibland går dom ut å röker men eftersom dom för den mesta tiden i skolan isolerar sig till varandra är dom sjukt snåla. På femte våningen finns frisörerna. eftersom det är just femte våningen går ingen dit frivilligt och man ser aldrig riktigt en frisör i skolan eftersom dom aldrig pallar komma ner, dom är lite som kändisar. man vet att dom finns men man vet inte vart.
Bunken: jag har INGA kommentarer...........................
Biblioteket: Schyssta soffor, någolunda okej datorer, massa böcker och en nice utsikt över skolgården,fyrisån och bryggan. Det är hur värt som helst att vistas där inte bara för att lyxiga saker som finns där utan även för Lennart, hur kan en människa var så snäll som han? ja blir så rörd.
B&A salarna: Suger stenhårt förutom B35 som är helt okej. mest för att vi sitter gruppvis och ja har ett gäng trevliga töser vid mitt bord, men sen har vi ju gardinerna som ser ut som en blandning mellan britneys kala jässa och en fyllespya. I salarna B20 på första våningen är det som att man sitter underjorden, vilket vi nästan gör för man ser  folks ben när dom går förbi utanför på skolgatan.. inte nice.
Natursalen: Är en sal med lite blommer och uppstoppade fåglar ( may they rest in peace) och ett ställe man kan tvätta händerna, har några vita rockar så alla får dela på broderligt¨och det finns aldrig material till oss det är därför vi alltid är i naturen tror jag för det känns som det enda vi gjorde i 1an var att gå omkring på det grunda i fyrisån och letade djur, kändes fancy då, känns helt fel nu, hoppas på förbättringar till 3an
Aulan/skrivsalen: har varit i aulan två gånger typ, en gång när vi började 1an och sp1f och sp1e skulle få träffa våran nya gympalärare ewa. på första raden satt ett gäng mörka killar och när våran nya gympalärare kom in i rummet ropade hon glatt "nämen, det är ju som 10 små negerpojkar! nivet Agatha Christie höhöh!!". det va kul! andra gången skrev jag ett prov i samhäll om sveriges regering och fick ig och kallade min lärare mustaschbitch så hon råkade höra och gav mig ett IG i hela kursen som fortfarande förföljer mig. Skrivsalen vill jag inte ens skriva om för den ger mig dåliga minnen, Det enda roliga var när Shan the man kom till vår skola, han skulle ha två shower och ja gick på båda.. på andra råkade jag gäspa och han såg d och låtsades lacka på mig och kallade mig kaxig blattebrud. öh.?.
Bildsalen: Elsie-marie var en tragisk dam, hon var inte medlem i svenska kyrkan, hon brukade gå ut med sin granners cokerspaniel en gång i månaden och var lesbisk och tillsammans med gympaläraren nummer 2 maggan, eller va de ewa? whatevver. Elsie tillät inga hyffs och hade hon fått bestämma hade aga varit en lag. Hon dissade alltid mina teckningar och gjorde om dom till sina ena. På våran första lektion i 1an skulle vi rita ett hus och en människa å sånt för att kunna spegla våran personlighet, jag ritade ett gänga arga skogstroll och ett tält. sen dess har Elsie vart på mig som en liten hök, när jag väl fick mitt betyg gav hon mig G+ när ja frågade varför ja inte fick ett vg sa hon att det berodde på mitt sjuka kvinnoideal. hm.
Gympasalarna: Linné har ingen gympasal så vi hyr in en buss som skjussar oss till Fyrishov, där skumpartyt brukar hålla till.. det är okej. maggan är jävligt medgörlig. så vi spelar fotboll/handboll/volleyboll varenda lektion, ibland skräller hon till med ett beeptest lite då och då..Jag diggar maggan till 10% eftersom hon skiter i att ja röker! Ewa därimot, den lesbiska som är tillsammans med våran bildlärare, är en bitach som sänker betygen för man tar en cigg lite då och då, hon har då aldrig varit med om nikotinabstinens inte. men en sak är säker hon vet hur man skaffar fiender..

är du en liten 91 som hade funderat på linné? think again..


Kommentarer
Postat av: johanna

haha fan va kul! känner igen mig till 95% :) tragiskt att de aldrig ändrar sig.. hrmfp, bakåtsträvare! Btw maggan är den lesbiska

2007-03-02 @ 19:20:58

Skriv något snällt här..

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Email/Msn:

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback