hail gay!

Sverige ska vara ett av världens mest jämnställda land men bor man här i Sverige märker man knappast av det, är det inte si är det så och något är alltid fel.
Te.x. Om en invandrare misshandlats, då är Sverige superduper rasistisk och om en man som är chef för ett stort företag fifflar med skatten då är Sverige sämst i världen och alla tycker det ENDAST hände för att det finns få kvinnliga chefer..

Anledningen varför jag skriver det här är för en insändare jag läste i METRO. Det var nämligen en mamma som var frukansvärt upprörd över att Babsan hade varit med i ett barnprogram. Hon tyckte minsann att små barn skulle kolla på Björnes magasin och inte en Jäkla transa ( som hon utryckte det..) Hon sa nämligen att barn fick för sig mycket och skulle börja gå omkring i högklackat och rosa peruk då.
Ursäkta lilla fröken södertälje, tv4 ber säkert om ursäkt. Risken för att södertälje bruttans lilla 4åring går ut och köper ett par högklackade dojjor och en rosa peruk är verkligen stor nu! Missförstå mig inte nu det här är inget personlig, jag hyser inga agg mot Södetäljebruden men det är just svenska folkets rädsla! Jag sprang omkring naken i princip all the time när jag var liten och jag växte upp rätt så okej. Sen när är det fel att uppfostra våra barn till att vara fördomsfria? Inte för att varenda barnprogramsledare ska bytas ut mot en dragqueen men vare sig man vill eller inte kommer dom finnas där endå.
Jag hoppas iaf innerligt med hela mitt hjärta att lilla Emil växer upp och blir den nya stjärnan i After Dark så kan lilla Södertäljemamman stoppa upp björne i sitt fördomsfulla arsle..

image221

Kommentarer

Skriv något snällt här..

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Email/Msn:

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback