blogga på metro är inte skiten

jag är den typen av människor som lätt blir upprörda på små bagateller.
Ett exempel på ett sådant är den nya sk. Metrobloggen.
Massor av människor avstår från andra diverse bloggar
 för dom lockas med att dom får betalt för bloggandet

När jag sommarjobbade i Sthlm fick jag höra den reklamen på
radiosamt läsa den i metro flera gånger, varenda dag..
Dumma jävlar tänkte jag då, aldrig i livet att dom kommer få betalt!
fast tji fick jag och man skulle tydligen få 3 öre per läsare
och alla pengakåta bloggare gjorde genast ett konto där..

Nu någon månad senare när metro har fått som dom ville
med att haffa folk till deras extremt torftliga blogg
deklarerar dom att man minsann måste ha över 5000 sidovisningar
 får att få betalt, många blev upprörda..

Men förihelvete det är väll SJÄLVKLART att metro måste lura
 in folk i deras sunkiga blogg,
 Metro är ju en gratistidning,
Vad skulle dom få pengar ifrån? ha-ha-ha-ha..

(Och nej jag är verkligen inte avundsjuk, hade jag haft så pass många läsare
så att jag ens kunde få betalt skulle ja fan i mig satsa på det
fast inte på en baiz-tidning som METRO)


(34 läsare är lika med en krona.. MYCKET lägre än clocalnet kan ja lungt säga!)

Förresten snackade vi med några skattedudes igår..
dom hade tydligen gjort så på VÄLDIGT många sommarjobbande
att dom tagit skatt fast dom inte skulle ha gjort det.
Så jag får resten av pengarna,
vilket dom andra som också blev drabbade får den 25 augsti..
Först blev jag liten purken och blev en grinig och ville ha
my money where I can see it liksom
sen kom jag på att det är lika bra eftersom jag endast ska
shoppa upp en minidel nu till Turklandet den 4 augusti

Resten av pengarna ska jag shoppa upp senare
och möjligtivs hinner jag me en och annan krogrunda med!

Nu är det stan, puss


Kommentarer
Postat av: Anonym

Skönt att det löste sig med pengarna! :)


Skriv något snällt här..

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Email/Msn:

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback