rasistdagis

http://www.aftonbladet.se/vss/uppsala/story/0,2789,1057308,00.html

FYFAN var arg man blir när man läser sånt där! Man skäms för att bo i uppsala, vem fan tänker ens tanken att starta ett dagis för bara svenskar för att mångkulturelt är fel? Vill vi uppfostra barn till små rasister? Och det värsta av allt att mannen som vill starta hela projektet är själv från Tjeckien!!

Här är några citat från artikeln som jag blev mest upprörd över;




"På vanliga dagis har man barn från alla kulturer och det tycker vi är fel. Det går emot allting man gjort tidigare i historien, det naturliga är att uppfostra barn i en nationell anda"

"Vi försöker satsa i hela landet, men ser att det finns en potential i Uppsala. Det blev ett rejält uppsving efter valet, flera hundra personer har hört av sig"

"Nd förespråkar ett återflyttningsbidrag. Borde inte du enligt det resonemanget flytta tillbaka till Tjeckien?
  ? Det kan man tycka, men nu är jag uppväxt här. Migration inom Europa är inget stort problem."

"Hur kan du tala för en etniskt svensk förskola när du själv är invandrare?
  ? Det är inte samma kultur, men de är kompatibla, vi har samma bakgrund med kristendom och allt vad det innebär. Vi bryr oss om alla kulturer, speciellt de västerländska. Jag arbetar för ett samförstånd mellan de europeiska kulturerna."




Även fast dom inte kommer att lära ut svensk historia eller vad dom nu hade tänkt sig är det fortfarande en förolämpning mot andra, Oj jag flydde från kriget i chile och kom till Sverige för en ny start och nu får inte mina barn gå på dagis för dom inte är svenska..
Nej jag tror verkligen inte på det här förslaget och jag hoppas att det finns mer kloka människor som förstår att det här är fel, alla borde få en chans och ska inte dömas efter ens hudfärg.

Kommentarer
Postat av: dahlia

jag skäms något . men tack gud för att det finns normala människor som tar avstånd från detta !


Skriv något snällt här..

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Email/Msn:

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback